Škoda
ŠKODA AUTO a.s.
Jde o největšího českého výrobce aut. Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, v rámci ČR má automobilka Škoda dva další výrobní závody v Kvasinách a ve Vrchlabí a jako odštěpný závod vlastní Střední odborné učiliště strojírenské. Základní jmění společnosti je udáváno ve výši 16.708.850.000 Kč, jediným vlastníkem je od roku 2007 společnost Volkswagen International Finance N.V. se sídlem v Amsterdamu (Nizozemí).
Automobilka ŠKODA AUTO a.s. je nyní největší českou firmou podle tržeb (252,5 mld. Kč v roce 2011), největším českým exportérem a druhým největším českým zaměstnavatelem (téměř 26 tisíc zaměstnanců v roce 2011).
Automobilka ŠKODA
Automobilka ŠKODA AUTO a.s. historicky navazuje na společnost Laurin & Klement, která byla založena roku 1895 a v roce 1925 se stala součástí strojírenského gigantu Akciová společnost, dříve Škodovy závody v Plzni. Od roku 1930 nesla název Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP) a spolu s mateřskou firmou se v období II. světové války stala součástí nacistického gigantu Reichswerke AG für Erzbergbau und Eisenhütten „Hermann Göring“, po válce se v rámci totální reorganizace a zestátnění průmyslu osamostatnila pod novým názvem Automobilové závody, národní podnik (AZNP). Po pádu centrálně řízeného hospodářství se vrátila k historickému názvu, od roku 1990 jako Automobilový koncern ŠKODA a.s. a od roku 1991, po privatizaci koncernem Volkswagen Group, jako ŠKODA, automobilová a.s.. Současný název užívá od roku 1997.
Škoda auto
Historie společnosti Škoda začíná v roce 1895, kdy se dva cyklisté, mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement, rozhodli založit malý podnik na výrobu jízdních kol (poté, co je neuspokojila reakce německé společnosti na jejich reklamaci vadného bicyklu). V roce 1899 začíná továrna Laurin & Klement vyrábět i motocykly, se kterými se účastní soutěží.
1905
V roce 1905 se začíná vyrábět první model automobilu: Voiturette A; okamžitě se stává prodejním trhákem. Komerční úspěch působí, že se v roce 1907 automobilka mění na akciovou společnost.
Za první světové války je podnik součástí válečné výroby. Po válce se společnost nadále rozvíjí, kromě osobních vozidel vyrábí i nákladní, ale také např. letecké motory. S cílem podporovat další rozvoj (a překonat problémy následující rozsáhlý požár roku 1924) společnost hledá silného partnera.
1925
V roce 1925 pak dochází ke spojení se strojírenským podnikem Škoda. To znamená konec značky Laurin & Klement, postupně se přechází na jméno a znak, který vlastní automobilka Škoda. I Škodu postihla velká hospodářská krize (v průběhu které došlo ke změně názvu na Akciová společnost pro automobilový průmysl – ASAP), po které však pokračovala úspěšná éra, kterou přerušila až německá okupace za druhé světové války, za které je továrna částí koncernu Hermann-Göring-Werke a vyrábí se zde zbraňové součásti a terénní vozidla. Výroba nákladních vozidel respektive nákladních automobilů a autobusů pod značkou automobilka Škoda ale pokračovala i po skončení 2. světové války.
1991
Spojení Škody s koncernem VW se uskutečnilo 16. dubna 1991, čímž se automobilka Škoda stala čtvrtou značkou koncernu (vedle značek VW, Audi a Seat). Automobilka Škoda byla opět přejmenována, tentokrát na Škoda, automobilová akciová společnost. Technologický skluz se závodu podařilo brzy dohnat a dnes se automobily Škoda úspěšně prodávají na trzích celého světa. Automobilka Škoda provozuje vlastní vysokou školu (ŠAVŠ) a odborná učiliště. Automobily Škoda se účastní automobilových soutěží rallye (se závodním speciálem Fabia S2000).
2006
Dne 13. července 2006 vyrobila automobilka Škoda Auto desetimiliontý vůz v historii značky. V roce 2009 byl vůz Škoda Superb vyhlášen prestižním Top Gear Magazinem titulem Luxury Car of the Year (Luxusní auto roku) a Škoda Yeti titulem Family Car of the Year (Rodinné auto roku).
Automobilka Škoda získala v roce 2011 ocenění (již po 11.) ve Švýcarském Auto Illustrierte pro nejlepší auta v kategorii cena/kvalita a v německém časopise Auto Motor und Sport získal Superb první místo v anketě nejlepších aut 2012 s více než 22% hlasů v kategorii dovezených automobilů.
Škoda Octavia Combi
Luxusní a všestranné Škoda combi? Tak to je nová Škoda Octavia Combi!
Škoda Combi má ve své verzi nástupce nové generace! Automobilka Škoda totiž odtajnila novou Škodu Octavii Combi, tak se ji pojďme společně kouknout na zoubek…
Nová Škoda Octavia Combi je daleko bezpečnější. Nové bezpečnostní a asistenční systémy vás budou chránit. Nová Škoda Octavia Combi si vás bude hýčkat! Kvalitní materiály, pokročilé technologie atd.
Nová Škoda Octavia Combi je prostornější! Bezkonkurenční zavazadlový prostor (610/1710 litrů) a spousta místa pro nohy. Nová Škoda Octavia Combi je šetrnější k životnímu prostředí! Je větší – přitom lehčí. Emise CO2 již od 99 g/km.
Nová Škoda Octavia Combi vás nebude nudit! Kromě rádia a navigace vám přináší i nové zábavní systémy. Nová Škoda Octavia Combi vidí daleko! Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS a inteligentní light asistent jsou jejími nepřehlédnutelnými přednostmi.
Nová Škoda Octavia Combi je výkonná! Moderní turbomotory TDI a TSI s novou generací převodovek DSG. Výbava Elegance: výbava obsahuje navíc Maxi DOT, tempomat, dvouzónovou klimatizaci CLIMATRONIC, zadní světla s LED diodami, vkládané tkané koberce, kola z lehké slitiny VELORUM a mnoho dalšího.
Elektricky ovládaná dvoudílná panoramatická střecha přináší větší požitek z jízdy pro celou posádku. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex 5. generace a nejrychlejší Octavia všech dob. Elektricky ovládané páté dveře se otevírají i zavírají automaticky, což oceníte obzvlášť v dešti a v zimě. Lze je ovládat ze čtyř různých míst: tlačítkem na klíčku s dálkovým ovládáním, tlačítkem na středové konzoli, vnitřním tlačítkem na obkladu pátých dveří a vnějším tlačítkem Softtouch. Horní polohu víka si můžete individuálně nastavit podle svých potřeb.